Pages

Saturday 19 September 2015

Panduan Diet Untuk Jemaah Haji Dan Umrah

Makanan yang diambil perlu berzat bagi meningkatkan tahap imuniti untuk jemaah haji dan umrah.

# Memperbaiki dan menambah baik status pemakanan sebelum menunaikan haji atau umrah adalah salah satu persediaan sangat penting supaya sistem imuniti menjadi kuat dan tidak mudah dijangkiti penyakit.
# Hidrasi yang cukup adalah sangat penting semasa menunaikan ibadah haji atau umrah kerana cuaca yang panas dan kering. Minumlah air kosong atau zam-zam setiap kali pulang dari masjid atau selepas berjalan sebanyak 3 hingga 4 liter sehari khususnya apabila cuaca panas dan banyak melakukan aktiviti fizikal.
# Semasa di Makkah, lebihkan makan buah-buahan dan sayur sayuran. Ia kaya dengan vitamin dan mineral yang boleh mengekalkan tahap imuniti yang baik.
# Jangan makan makanan yang sudah disimpan lama dan sudah berbau basi. Seeloknya makanlah makanan segera selepas dihidangkan.
# Sepulangnya ke tanah air, para jemaah dinasihatkan supaya mendapatkan rehat yang secukupnya kerana perubahan cuaca yang ketara.

Jemaah haji dan umrah turut perlukan:

1# Carotomax Shaklee - Vitamin A bagi menghasilkan pigmen retina dan memastikan sistem imun badan berfungsi dengan baik
2# Vitamin C Shaklee - Viatmin C diperlukan untuk membantu melawan jangkitan,mengurangkan risiko penyakit dan membantu dalam penyerapan ferum.


3# B Complex Shaklee - Asik folik sangat penting kerana kekurangannya yang kronik boleh menyebabkan anemia,lemah,keletihan,sukar untuk menumpukan perhatian,kerengsaan,nafas pendek (shortness of breath,kecelaruan fikiran (demensia) dan kemurungan.


4# Multivitamin Vitalea Shaklee - Zat besi untuk meghasilkan sel darah merah,mengangkut oksigen dalam badan serta penting untuk fungsi otak terutamanya bagi pembelajaran dan daya ingatan.

5# Zinc Complex Shaklee - Zink bagi membantu proses penghadaman karbohidrat,lemak dan protein serta mencegah pengurangan sensitiviti deria rasa dan bau.


6# OsteMatrix Shaklee, Advance Joint Health (AJHT) & Minyak Ikan Omega Guard Shaklee.  - Selain vitamin dan mineral, kalsium juga penting untuk membina dan mengekalkan kesihatan gigi dan tulang, mengurangkan kehilangan jisim tulang,membantu dalam pembentukan dan pemeliharaan tulang,mengekalkan imbangan homeostasis kalsium, membantu dalam pembekuan darah secara normal dan mengekalkan fungsi saraf dan kawal atur otot jantung.

7# Nutriferon - Berfungsi membantu merangsang sistem imun tubuh apabila berlaku jangkitan. Ia diibaratkan painkiller yang boleh gantikan panadol kerana berkesan untuk demam, batuk, selsema dan sakit tekak. Serta mudah dibawa kemana-mana.


TESTIMONI JEMAAH HAJI SHAKLEE

(kredit foto: blossomwidad.blogspot.com)



Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian yang hebat ini. Saya doakan kesihatan yang baik untuk anda sekeluarga.


Hubungi saya untuk dapatkan produk Shaklee dan cara pengambilan yang betul dan berkesan.
SMS / Watsapp: 013 - 3913325
Email: shanasharafas@gmail.com
FB page : www.facebook.com/sayasukasihatcergas
COD Shaklee Shah Alam / COD Shaklee Subang Bestari (Seksyen U5) / COD Shaklee Kota Damansara


DAFTAR AHLI SEKARANG!
  • Diskaun sehingga 25% bagi setiap produk
  • Bayaran keahlian serendah RM79, keahlian seumur hidup
TAWARAN HEBAT JIKA DAFTAR AHLI SEKARANG!
  • Diskaun sehingga 25% bagi setiap produk
  • Bayaran keahlian serendah RM79, keahlian seumur hidup 
  • Beli mana-mana produk serendah RM30PERCUMA sebotol Multivitamin Vitalea yang bernilai RM94 (tawaran sah sehingga 31 Oktober 2015)
Pengedar Shalee Shah Alam, Selangor

P/S: 
PENAFIAN: Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di lama ini adalah bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnosis apa jua jenis penyakit. Pembaca digalakkan untuk mendapatkan nasihat dan rawatan dari pakar kesihatan yang bertauliah terlebih dahulu.

1 comment:

  1. Alhamdulillah, Salam musim. Ini adalah untuk memberitahukan Anda bahwa Alex Scofield Company, sebuah perusahaan pinjaman swasta multi-miliar telah membuka kesempatan keuangan untuk semua orang yang membutuhkan bantuan keuangan pada akhirnya ini musim tahun. kami memberikan pinjaman dari $ 10.000 sampai $ 500.000 dengan tingkat bunga 1% untuk individu, perusahaan dan perusahaan di bawah syarat dan kondisi yang jelas dan dimengerti. Hubungi kami hari ini di: alexscofield2852@gmail.com

    ReplyDelete

Copyright to Shahana Sharafaddin
Designed by UMIESUEstudio 2015